fredag 19 augusti 2016

Fredagsmys i betongsoffa från Living Story

Nu är det slut på veckan - det är dax för fredagsmys!


Trots att det kom ett bakslag på sommaren just nu vid skol och jobbstart är det ändå skönt att sitta ute och njuta av ett gott glas vin i dom nya sofforna från Living Story.
Jag har bara valt två soffändar  (gaveldelar) så att det blir sköna fåtöljer att sitta i. Det är endast ramen som är i betong - kuddarna är i tyg. Pris: 7339,- per styck. 
Visst är dom läckra?

Betong är läckert till rustikt trä och passar riktigt fint till New England stilen. Jag tycker att dom gamla trälådorna passar perfekt som pallar till betongsoffan.


Idag kom en sändning med möbler från Living Story. Det var rena julafton så jag har fixat och donat för att få det fint och mysigt till just fredagsmyset.

Dessa smidesbollar som man kan ha både växter och ljus i kostar 429 kronor för två och kommer också från Living Story


Härligt med fredag även om det känns lite mera höstligt idag. Skönt att ha plädar över benen. Nu har vi ju infravärme också så det är faktiskt jätteskönt här under tak.


Brickbordet Solid kommer också från Living Story och kostar 2.489,-
Underredet är av acasiaträ och bordsytan är av betong. 
Det finns även ett soffbord som är likadant. 
Riktigt snyggt!

Vinglasen är av kokosnötsträ och kommer från Thailand. Vinet kommer från Systembolaget ;-) Ett riktigt gott riesling.


Härligt med utsikt över hästarna i hagen:


Dom kupade lyktorna är marschallhållare, men jag har valt att ha glas med stearinljus i. Här på fältet kan det blåsa en hel del och har man ljus i glas så håller det länge. Jag skall ta en bild eller fem när jag tänder alla lyktor i trädgården och även tänder i växthuset. Då är det magiskt!


Nu skall jag faktiskt ta ett glas vin till!

Ha en riktig trevlig helg!


Må bäst!