torsdag 25 augusti 2016

Ett smycke i trädgården - trädbänken

 Nu står den här - monterad och klar runt den ena bollpilen. 
Jag har tidigare bloggat om den snygga trädbänken i järn från Living Story som jag önskade mig. Nu står den här som ett smycke i trädgården.


Visst är den vacker med sina snirklar?


Jag tänker på min förra trädgård som var full av gamla äppelträd. En sådan bänk skulle passat helt perfekt även där. Jag har alltid önskat mig en bänk som går runt trädet. Nu har jag en!


Den är väldig vacker nu om sommaren och jag kan tänka mig att den blir ännu vackrare om vintern när det är frost. Det är inte alla möbler i trädgården som behöver vara dom allra skönaste. Ibland räcker det med att den bara är vacker.


Jag har ställt den under trädet vid ridbanan så man kan sitta på bänken och titta på när någon rider.
Trevligt att ha bollpilen som en slags parasoll!



I ärlighetens namn så är den inte jätteskön att sitta på. Det förstår man ju bara genom att titta på den, men med en pläd och en kudde så blir det inte bara en snygg möbel med även en skön.

Jag är så nöjd med min lilla trädgårdsö med grus, sten och växter såsom stora bollpilen, japansk lärk, japans dvärgblodlönn, pelaren, klotcypress och prydnadsgräs.
Extra dekorativt tycker jag marschallhållarna från Living Story också är.
Trädbänken är som ett smycke!


Det är otroligt vilken skillnad från i våras. Här är en bild från då:


.... och här en bild från 2013:


Jag älskar före och efter bilder. Det blir liksom ett kvitto på det man gjort. När man är klar känns det iallafall för mig att "såhär har det alltid sett ut" för i min hjärna har det ju det. Då är det extra roligt att titta tillbaks och inse vad man åstadkommit.

Jag är nöjd!

Kudde och pläd är från Artwood.


Önskar er en riktig trevlig helg!
Hoppas både ni och vi får det soligt och vackert!


Må bäst!