söndag 22 november 2015

Inspiration på Zetas Julmarknad

Vilken strålande helg! Efter en vecka med mycket regn och rusk tror jag nästan alla blev glada av strålande sol och några minusgrader. En av aktiviteterna denna helgen var att åka till Zetas julmarknad för att inspireras.


Oftast är det om våren och sommaren som jag tar med mig stora plånboken och shoppar växter på Zetas. En god lunch i deras lilla café brukar också få plats.
Denna gången åkte jag mest till julmarknaden för att få inspiration till att göra snygga kransar och smycka utomhus inför julen.

Här fanns det gott om inspiration - och lite smått att köpa.
Min yngsta dotter som är stora bak-tjejen stannade till vid Leilas bod.


Själv fokuserade jag på att titta på kransar i olika former.


Lykter, eviggröna växter, mossa, rostiga detaljer och glas. Vacker kombination.



Visst är dessa marchall-hållarna snygga. Även när dom inte används är dom som vackra skulpturer i trädgården. Julklappstips!


Jag är väldig förtjust i rostiga detaljer. Visst är detta fågelhuset vackert? 


Vacker komposition i trädtråg:



Inomhus fanns fina krukor och växter till salu. Kombinationen med rustika krukor, eviggröna växter och lite rostiga detaljer ger en viss harmoni:




En trevlig tur på Zetas julmarknad blev det för oss denna helgen.


Nu i veckan som kommer blir det lite mildare och då skall jag gå ut i skogen och plocka med mig lite mossa och kvistar så jag och yngsta dottern också göra kransar och vackra miljöer inför helgerna.
Jag återkommer med våra kransar.

Jag tackar för inspirationen:

 

Skönast av allt efter att ha åkt bil och suttit i köer i Stockholmstrafiken var att komma hem till gården och bara njuta av det vackra vädret och en ridtur ut.


Borta bra men hemma bäst!