torsdag 9 juli 2015

Restoration Hardware - en drömbutik för en inredningsintresserad

 På min resa i Californien valde jag att söka upp Restoration Hardware Interiors i San Francisco - en dröm för en inredningsintresserad. Strax innanför entrén möttes jag av dom ljuvligaste utemiljöerna.
Möblerna är rymliga och känns otroligt lyxiga. Här vill man bara ta med sig allt och fylla en container för att ta med sig hem. 


RH interior har många vackra möbler. Svenska Artwood har också några av dessa. Värt att kolla på deras hemsida om du tycker något av det som visas här är av intresse. 


Vilken härlig idé att inreda ute med speglar. 


Förutom möblerna, så är det detaljerna som gör det lilla extra. Kolla här på dom stora krukorna på bordet fylld av jättefetknopp och gigantiska taklökar. Gamla fönster med speglar och rinnande vatten ger också en härlig stämning:


Det blir stämningsfyllt med tända lyktor hängande från träden.



Öronlappsfåtöljer i ek! Tja, varför inte?



Innanför dörrarna fanns möbler för vardagsrum, sovrum och badrum.



Jag har visat möbler från RH-interior förut här på bloggen, men det var extra trevligt att få komma och känna på möblerna och kvaliteten. Klicka HÄR om du önskar se det förra inlägget. 
 RH-interior får Mycket väl godkänd.


Jag gillar idén om att ha samma stil på handfat och badrumsmöbler som man har i sovrummet. Tyvärr har jag inte hittat en sådan leverantör i Sverige, men om jag gör så skall jag hojta till.


Visst måste man ha en kristallkrona i sitt badrum?


Vackra och ståtliga öronlappsfåtöljer:


Denna resväska med inbyggt kontor är en av mina favoriter:
 

Skrivbordet nedan finns även hos Artwood.


Vacker hallmöbel:

 

Personligen är jag väldigt förtjust i stolarna nedan som ser ut som dom inte är helt färdigt klädda.


Jag är även väldigt förtjust i linne och ljusa jordtoner. Hela affären skänker harmoni till en sliten turist.


Jag tackar för besöket på en otrolig inspirerande affär.


På min Californiaresa blir jag inspirerad av en hel del saker som jag tänker använda mig av i mitt jobb som arkitekt. Kameran är alltid framme och många hus är fotograferade. Önskar du se några av dom hus jag inspireras från är du välkommen att besöka

Här är ett av huset som jag tycker är absolut ljuvligt:


Önskar er en fortsatt härlig sommar och semester. Min familj och jag njuter av livet både i Californien och hemma på gården denna sommaren.

Här några bilder från ridturen på stranden i Monterey. 


Att få rida i galopp i vattenbrynet på stranden med hela familjen är en dröm som har gått i uppfyllelse! Jag återkommer med flera uppfyllda drömmar under sommaren!


Om ni har vägarna förbi Monterey och Californien och är väldigt sugna på att rida på stranden rekommenderar jag er att kontakta Montereybay Equestrian.


Må bäst!