söndag 7 juni 2015

Kreativ utemöbel

Åh, vilken underbar helg! Inte för att det har varit något superväder - nejdå - det har blåst som attan. 
Inte för att vi har haft besök - nejdå - helt besöksfritt har det varit.

Det som gjort att det har varit så kul är att jag har ägnat hela helgen åt att skapa. Att skapa och vara kreativ är det roligaste jag vet.  I helgen har jag skapat en tvåsitsig utomhussoffa ..... eller skall man kalla den för en tron?


Av aspar som hästarna har ätit barken av har jag sågat upp och skruvat ihop en kreativ utomhussoffa. Det ser ut som en soffa av drivved, men att ha grenar avbarkade av hästar är ännu mera unikt .... eller? Såhär ser skapelsen ut utan kuddar:


Idén med att använda grenarna fick jag när vi sågade ned asparna som hästarna redan hade avbarkat så att dom dog. När vi hade fält träden fortsatte hästarna att äta av barken. Dom tycker det är gott!
Jag tyckte grenarna var så vackra att dom ville jag behålla. Något ville jag göra av dom. 
Nu vet ni vad!


Jag har även gjort en lampa - den visar jag någon annan gång. Jag är inte helt klar.



I morse såg högen med alla grenar som jag sparat såhär ut:


Med såg och skruv blev det en kreativ utomhus soffa ....... 


..... eller min egna tron!



Med sällskap av hästar och hundar hade jag det riktigt trevlig bak stallet där det var lä för vinden. Vet inte hur ni har haft det i helgen, men här har det blåst rejält. 

Fredagen var ljuvlig och då tog jag faktiskt ledigt efter att ha jobbat 2 helger på rad. Nu var det ju regniga helger, så då tyckte jag det var bättre att jobba istället, men i fredags hade jag trädgårdsdag där jag planterade och fixade. Medan herrn i huset satt i bilköerna på väg hem tog jag ett glas vin medan ena dottern tog ett dopp i utomhusspaet. Bara för att  köpte jag Maria Montazamis vita vin. Till ostbågar och chips i solnedgången fungerade det utmärkt!


Snart är det sommarlov för ungarna. Får man hoppas på mindre vind, lite värme och soliga dagar?

Jag skall tänkta till var jag skall placera min skapelse. Den är ju rätt så dominant. Jag hade tänkt såga ned den så den skulle bli lägre, men jag tyckte den var rätt häftig och unik när den var hög - så den får nog förbli hög.



Ha en härlig vecka!