måndag 16 februari 2015

Mitt kontor har högt i tak

Jag fortsätter uppdatera bloggen där bilder försvann. Denna gången presenterar jag kontoret; rummet jag tillbringar mest tid i vårt hus måndag till fredag.

Både jag och min man jobbar mycket hemifrån. Jag är arkitekt och ritar hus och tillbyggnader åt privatpersoner i mitt egna företag DREAMS & COFFEE AB. Min man är konsult.

Jag påbörjar rit-projekten med kundbesök på plats där tillbyggnaden eller huset skall ritas. Sedan sitter jag hemma och jobbar förutom när vi har arbetsmöten då vi antingen är hos kund eller här i mitt kontor.

Och vilken utsikt jag har! Just nu är det snö, men ÅH vad jag längar till våren och sommaren!



På mitt kontor är det högt i takt! 


Kontoret består av både skrivbord och fåtöljer/chaiselong. Jag sitter helst vid skrivbordet och jobbar medan min man alltid sitter i en fåtölj med datorn i knät.
Skrivbordet kommer från INDISKA, fåtöljen och chaiselongen heter Justus och kommer från Sits, kistor, bord, pall och mörka skåp kommer från INDISKA. 


Trappan upp leder till sovavdelningen tillika gästrummet.


På sovloftet finns det plats till en hel familj; skön dubbelsäng och två enkelsängar. Överkasten och kuddarna kommer från Linum. Oftast har vi gäster om helger och på lov, och då passar det perfekt att kombinera sitt kontor med gästrum. När vi har gäster jobbar vi inte!
När jag ritade huset tänkte jag att det vore onödigt att ha ett helt rum stående för gäster. Att kombinera rummen spar yta. 


Precis brevid gästrummet/kontoret finns en egen toalett. Det är skönt för gästerna att ha sitt eget krypinn  med egen toalett när dom är på besök.


Badrumsmöblerna har jag designat själv och fått dom tillverkade via Baazar.


Observera att vi endast har kakel på golv och i dusch-ytan. Resten av väggarna är målade.