söndag 9 november 2014

Förändrar med bruna kuddar och plädar

 Några timmars solljus gör gott i kroppen. Inte bara att det är farsdag och yngsta dottern är uppe med tuppen och gör frukost - solen sken! Bästa farsdagspresent nu när det har varit en otrolig grå höst.


Nu när det är vintertid har vi bytt kuddarna i köket från vitt till brunt. Det är det jag gör när jag önskar lite snabb förändring - jag byter kuddar. Kanske konstigt att man väljer mörka kuddar när det är mörkt ute. Jag vet inte varför, men det känns på något sätt helt rätt. Man vill liksom kurra upp sig med plädar och levande ljus!


Detta är favoritplatsen för både fika och kvällssamtal. Här lägger jag mig även och tar en tupplur efter lunch om helgerna. Man ligger bara och slappar och lyssnar till skön musik - somnar sådär skönt några minuter och så har man ny energi igen.


I övrigt är allt sig likt. Vi jobbar mest på vardagarna som alla andra. Lite ridning blir det också av, men nu är det så mörkt om dagarna att det blir inte mycket ridning på vardagskvällarna. 
Men när solen skiner - ja, då tar vi tillfället i akt!


Hoppas ni också har haft en riktig skön fars dag!