tisdag 28 oktober 2014

Vintertid - och alldeles för korta dagar

Åh, vad jag inte gillar vintertid. Dagarna blir så korta. Mörkret kommer så tidigt. Om det finns en lista man skall skriva under på att man vill ha sommartid året om så är jag den första att skriva under.


Efter dagar av gråväder kom äntligen solen fram en kort stund - precis när den skulle gå ned. Man tackar. Jag tog kameran med mig och gick ut till hästarna bara för att få lite glädjeenergi. 


Jag är inne i en period där jag jobbar väldigt mycket. Tyvärr har den perioden varit snart ett år. Skall ta ett snack med mig själv och jobba mindre och njuta mera. Livet är för kort för att inte ta vara på det. Måste träna mera på att säga nej vilket är så svårt när det är mycket roligare att säga ja. Fast för många ja kan bli väldigt tråkigt i längden. Efter jul ser jag ljuset i tunneln.

När jag kommer ut till hästarna märker jag hur skönt det är. Skönt att bara lyssna till deras tuggande. Bara vara med dessa stora, vackra och snälla djur.


I helgen utökade vi hagen till hästarna. Vi gjorde hage där vi tidigare hade en ridväg runt hagen. Vi använde inte den så nu fick det bli hage istället. Gissa om hästarna gillade extra-gräset?
Ränknade ut att dom fick hela 1600 kadratmeter mera hage. Det är ju en stor villatomt - eller två små!


Smutsiga är dom, men glada .....


Dom verkar tycka det är trevligt när jag kommer och sitter där med dom - som en i flocken.


Vi har 7 hästar; 2 american pain horses, 4 quarter horses och 1 welsh mountain ponny. 
En härlig liten flock.


I morgon blir en fin dag. Då skall jag ta ledigt mitt på dagen och rida ut en lång tur. Det är bättre att ta ledigt mitt på dagen - så kan jag hellre jobba om kvällarna när det är mörkt. Så får det bli.


Ha det gott så länge!