måndag 14 april 2014

Bilderna borta - men vad gör det om 100 år?

Det verkar vara så att bilderna på bloggen verkligen inte gå att få tillbaks. Jag får meddelande från Blogger om att det skall gå att återställa, men det verkar inte fungera. Jag har lyckats få tillbaks några bilder, men då jag har tagit bort runt 6000 bilder så tror jag det är kört. Soptunnan säger att jag inte har några bilder att återkalla - då är det nog kört.

Vissa inlägg kommer jag fixa upp och lägga in bilder på då jag faktiskt har alla bilder i min dator. Andra inlägg kommer jag bara att ta helt bort då det känns meningslöst att ha ett inlägg utan bilder. Det kommer ta lite tid att få i ordning bloggen igen, men det får det ta.

Jag har också bestämt mig för att endast blogga om mina uppdrag på mitt företags blogg: Dreams & Coffee - Arkitektblogg men här på Vita Drömgårdens blogg blandar jag friskt mellan projekt på gården och mina arkitektuppdrag. Vi har ju lite projekt på gång på gården såsom ridhus - ja, vi skall bygga ett och tidningsreportage i Sköna hem alldeles strax. Det får vi ju inte missa.

Livet är alldeles för bra för att tråka ned sig i datorvärldens tråkigheter. Visst var jag lättare förbannad i helgen när jag upptäckte att alla bilder på bloggen var borta, men så tänkte jag .... "Vad gör det om 100 år och vad gör det när alla är friska, solen skiner och livet egentligen är alldeles underbart."

Bara för att visa vad gött livet egentligen är tänkte jag visa några bilder från Westernclinicen med Waldemar Wass som vi hade här i helgen. Walle är Sveriges duktigaste reiningryttare (han vann SM i reining 2013) och en riktig trevlig och duktig tränare.


Detta var årets första Clinic här på gården och som vanligt var det strålande sol:


Skönt att kunna sitte ute och fika medan man tittar på dom andra när dom rider:


Och fikan var lite påsk-inspirerad med en liten marsipankyckling på muffinsen:



Och lunchen för hungriga Cowboys fick bli Chili Con Carne. Är inte det riktig Cowboymat, så säg:




Jag tycker det är riktigt trevligt när hela huset fylls av trevliga ryttare. 
Vi kör ju ingen ridverksamhet på gården så normalt sätt delar på vem som gör lunch och fika på våra Clinics. Denna gången tog vi på oss att göra både fika och mat då vi inte hade gjort något under hela vintern på dom Clinics vi har varit på i ridhus. Fast någon hade med sig bullar ändå - inte skall vi bli smala när vi har clinics inte.


Efter lunchen blev det ridning igen:


Olika ekipage som tränar på olika saker:


En härlig helg!


Livet rullar på vidare. 
Hoppas ni får njuta av påsken!